4 records – page 1 of 1.

1 recommendation   3500 downloads

Core Competency Posters

Resource Type
Classroom printables
Grade Level
pre-K
K
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
BCTF - 2 years ago
Description
The core competencies along with literacy and num…
Resource Type
Classroom printables
Grade Level
pre-K
K
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
BCTF - 2 years ago
Description
The core competencies along with literacy and numeracy foundations and essential content and concepts are at the centre of the redesign of curriculum and assessment. Core competencies are sets of intellectual, personal, and social and emotional proficiencies that all students need to develop in order to engage in deep learning and life-long learning. Through provincial consultation, three core competencies were identified. Posters created by the BC Ministry of Education.
Subject
Revised Curriculum
Arts Education
Applied Skills
Cross-Curricular
English Language Arts
Français arts langagiers
Health and PE
Languages
Mathematics
Research
Science
Social Studies
Keywords
Communication
Thinking
Personal & Social Responsibility
Positive Personal & Cultural Identity
Personal Awareness & Responsibility
Social Responsibility
Creative Thinking
Critical Thinking
Ministry of Education
URLs
https://curriculum.gov.bc.ca/competencies
Learning Standards
Core Competencies are embedded in all revised K-12 curricular areas.
Duration
N/A
Language
English
Date Created
May 16, 2017
2 recommendations   169 downloads

Giving Directions: Navigating the city in French

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
Mme.McArthur - one year ago
Description
This lesson plan is designed to help students lea…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
Mme.McArthur - one year ago
Description
This lesson plan is designed to help students learn and practice French oral communication and comprehension skills by having them practice giving and receiving directions using maps and vocabulary.
Subject
Languages
French/FSL
Keywords
CoreFrench
Communication
Speaking
Listening
Maps
Learning Standards
Core French/Français du Base Grade 9
Duration
75-80
Language
English
Date Created
Nov 9, 2017
3 recommendations   503 downloads

Première Nations de la Colombie-Britanique et la culture X?m ?k? y m – Musqueam

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
sisi - one year ago
Description
Relever l’importance des éléments culturels et hi…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
sisi - one year ago
Description
Relever l’importance des éléments culturels et historiques d’un territoire comme marque d’hommage et de respect envers les peuples autochtones.
Subject
Cross-Curricular
Aboriginal Education
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
histoire
géographie
Système kinship
cérémonie
culture
tradtions
totems
Apprentissage
Learning Standards
•Enrichir la communication dans une langue seconde contribue à se définir et à affirmer sa pensée. •La langue est un outil culturel, fil conducteur de connaissances et de valeurs. •Relever l’importance des éléments culturels et historiques d’un territoire comme marque d’hommage et de respect envers les peuples autochtones.
Duration
75 minutes
Language
French
Date Created
Nov 13, 2017
0 recommendations   115 downloads

Remise en question des attentes par rapport au genre

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
2
3
4
5
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explore l’identité, les…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
2
3
4
5
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explore l’identité, les stéréotypes que la société véhicule sur le genre, les effets qu’ils ont sur nous et les méthodes d’entraide pour rester fidèle à ses passions et à ses champs d’intérêt.
Subject
English Language Arts
Health and PE
Languages
French/FSL
Keywords
l’identité personnell
genre
Identité de genre
stéréotypes
SOGI
LGBTQ
Learning Standards
English Language Arts (2e et 3e année) * Expliquer le rôle que jouent les histoires dans la construction de l’identité personnelle, familiale et communautaire. English Language Arts (4e et 5e année) * Utiliser ses expériences et connaissances personnelles pour faire des liens avec les textes et approfondir sa compréhension de soi, de sa communauté et du monde. Éducation physique et santé (2e et 3e année) * Reconnaître des compétences, des préférences et des intérêts personnels, et décrire comment ceux-ci influencent l’identité personnelle. Éducation physique et santé (4e et 5e année) * Décrire des facteurs qui ont une incidence positive sur le bien-être et sur l’identité personnelle.
Duration
2 x 30-40 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018