2 records – page 1 of 1.

1 recommendation   112 downloads

Sable et eau

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
10
Submitted By
Emilie Boulay - one year ago
Description
Cette leçon correspond à la première étape de l'u…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
10
Submitted By
Emilie Boulay - one year ago
Description
Cette leçon correspond à la première étape de l'unité abordant l'énergie potentielle et cinétique. Nous aborderons ces sujets à travers le cas de l'hydro-électricité. Cette leçon consiste à introduire les élèves aux concepts d'énergie potentielle et cinétique et de présenter le concept de barrage. Pour ce faire, nous ferons une sortie à la plage où les élèves pourront se mettre les mains à la pâte afin de comprendre les applications de l'énergie potentielle et cinétique. Le milieu permettra aux élèves de rencontrer avec tous leurs sens les sujets que nous allons aborder.
Subject
Cross-Curricular
English Language Learning (ELL)
Health and PE
Outdoor Education
Science
Physics
Keywords
Physique
Énergie potentielle et cinétique
Science
Français
Outdoor education
Plage
ELL
Duration
90 min
Language
French
Date Created
Nov 5, 2017
0 recommendations   1027 downloads

Salmon Run Field Day

Resource Type
Activity
Grade Level
K
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Submitted By
Alison and Laurie - 2 years ago
Description
A day trip incorporating First People’s Tradition…
Resource Type
Activity
Grade Level
K
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Submitted By
Alison and Laurie - 2 years ago
Description
A day trip incorporating First People’s Traditional Ecological Knowledge (TEK) with Ecology in an authentic place-based learning experience for students.
Subject
Cross-Curricular
Aboriginal Education
Science
Biology
Keywords
Salmon
Field Work
Indigenous
Ecology
West Coast
First Nations
Learning Standards
- Make observations aimed at identifying their own questions about the natural world - Identify a question to answer or a problem to solve through scientific inquiry - Experience and interpret the local environment - Apply First Peoples perspectives and knowledge, other ways of knowing, and local knowledge as sources of information - Contribute to care for self, others, community, and world through personal or collaborative approaches - Express and reflect on a variety of experiences and perspectives of place
Duration
Full Day
Language
English
Date Created
Nov 28, 2016