3 records – page 1 of 1.

0 recommendations   910 downloads

Les animaux sauvages doivent rester sauvages - Élèves de 5 à 7 ans

Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
pre-K
K
1
2
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Avec des plans de leçons, une vidéo et des feuill…
Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
pre-K
K
1
2
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Avec des plans de leçons, une vidéo et des feuilles de travail, la trousse Les animaux sauvages doivent rester sauvages contient tout ce qu'il faut pour aider les éducateurs à faire découvrir aux élèves ce qui caractérise les animaux sauvages, et pourquoi ils doivent le rester.
Subject
Cross-Curricular
Social Justice
Français arts langagiers
French/FSL
Science
Biology
Keywords
Les animaux sauvages
faune sauvage
francais
Learning Standards
Les élèves de 5 à 7 ans apprendront à distinguer les animaux domestiques des animaux sauvages, et à les observer de façon responsable. Les ressources pédagogiques comprennent un guide de l'enseignant avec évaluations, des plans de leçons avec feuilles de travail, un Magazine des élèves et une vidéo à regarder en classe. Téléchargez dès maintenant les plans de leçons gratuits.
Duration
20-60 min
Language
English
Date Created
Jul 15, 2016
0 recommendations   692 downloads

Les animaux sauvages - Élèves de 11 à 14 ans

Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
6
7
8
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Les ressources pédagogiques comprennent un guide …
Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
6
7
8
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Les ressources pédagogiques comprennent un guide de l'enseignant avec évaluations, des plans de leçons avec feuilles de travail, un Magazine des élèves et une vidéo à regarder en classe.
Subject
Cross-Curricular
Français arts langagiers
Science
Biology
Social Studies
Economics
Geography
Law
Keywords
Les animaux sauvages
ressources pédagogiques
francais
tigres
Learning Standards
Avec des plans de leçons, une vidéo et des feuilles de travail, la trousse Les animaux sauvages doivent rester sauvages contient tout ce qu'il faut pour aider les éducateurs à faire découvrir aux élèves ce qui caractérise les animaux sauvages, et pourquoi ils doivent le rester.
Duration
20-60 minutes
Language
English
Date Created
Sep 21, 2016
1 recommendation   551 downloads

Explain the Image

Resource Type
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
8
9
10
Submitted By
Maria Vamvalis - 2 years ago
Description
In this 'Tools for Thought' lesson developed by T…
Resource Type
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
8
9
10
Submitted By
Maria Vamvalis - 2 years ago
Description
In this 'Tools for Thought' lesson developed by The Critical Thinking Consortium (www.tc2.ca) students use visual clues to explain images. They develop an understanding of the importance of making plausible inferences about an image in order to gather information about a historical or contemporary situation or place. It includes instructional suggestions for teachers (learn about the strategy, practicing the strategy, independent student activities) and resources for students (data chart, rating scale, student guide, samples and self-assessment rubric). An additional 80 Tools for Thought lessons are available to either individual members of Partner schools, boards and/or districts.
Subject
Revised Curriculum
Arts Education
Fine Arts/Visual Arts
Cross-Curricular
Aboriginal Education
English Language Learning (ELL)
Social Justice
Teaching Strategies
English Language Arts
Social Studies
Research
Keywords
visual literacy
critical thinking
inferences
images
media literacy
visual analysis
URLs
https://tc2.ca/en/creative-collaborative-critical-thinking/resources/t4t-tools-for-thought/
Learning Standards
- visual literacy - plausible inferencing - visual analysis - differentiating between observations and inferences - inquiry-based learning
Duration
Adaptable - 30-75 minutes
Language
English
Date Created
Dec 19, 2017