33 records – page 1 of 1.

0 recommendations   769 downloads

Les animaux sauvages doivent rester sauvages - Élèves de 5 à 7 ans

Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
pre-K
K
1
2
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Avec des plans de leçons, une vidéo et des feuill…
Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
pre-K
K
1
2
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Avec des plans de leçons, une vidéo et des feuilles de travail, la trousse Les animaux sauvages doivent rester sauvages contient tout ce qu'il faut pour aider les éducateurs à faire découvrir aux élèves ce qui caractérise les animaux sauvages, et pourquoi ils doivent le rester.
Subject
Cross-Curricular
Social Justice
Français arts langagiers
French/FSL
Science
Biology
Keywords
Les animaux sauvages
faune sauvage
francais
URLs
http://www.ifaw.org/canada-francais/notre-travail/education/les-animaux-sauvages-doivent-rester-sauvages
Learning Standards
Les élèves de 5 à 7 ans apprendront à distinguer les animaux domestiques des animaux sauvages, et à les observer de façon responsable. Les ressources pédagogiques comprennent un guide de l'enseignant avec évaluations, des plans de leçons avec feuilles de travail, un Magazine des élèves et une vidéo à regarder en classe. Téléchargez dès maintenant les plans de leçons gratuits.
Duration
20-60 min
Language
English
Date Created
Jul 15, 2016
0 recommendations   376 downloads

Les animaux sauvages - Élèves de 8 à 10 ans

Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
3
4
5
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Les ressources pédagogiques comprennent un guide …
Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
3
4
5
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Les ressources pédagogiques comprennent un guide de l'enseignant avec évaluations, des plans de leçons avec feuilles de travail, un Magazine des élèves et une vidéo à regarder en classe.
Subject
Cross-Curricular
Social Justice
Français arts langagiers
French/FSL
Science
Biology
Keywords
Les animaux sauvages
ressources pédagogiques
fracais
tigres
URLs
http://www.ifaw.org/canada-francais/notre-travail/education/les-animaux-sauvages-doivent-rester-sauvages
Learning Standards
Avec des plans de leçons, une vidéo et des feuilles de travail, la trousse Les animaux sauvages doivent rester sauvages contient tout ce qu'il faut pour aider les éducateurs à faire découvrir aux élèves ce qui caractérise les animaux sauvages, et pourquoi ils doivent le rester.
Duration
20-60 minutes
Language
English
Date Created
Jul 15, 2016
0 recommendations   138 downloads

La beauté est à fleur de peau

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Les élèves seront appelés à réfléchir à leurs exp…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Les élèves seront appelés à réfléchir à leurs expériences personnelles de l’injure portant sur l’apparence physique, qu’ils l’aient subie ou y aient participé, et sur les différentes façons dont les attentes de notre société face à l’apparence peuvent nous influencer. Ils apprendront ce qu’est la littéracie médiatique et devront scruter les images médiatiques et détecter les messages axés sur l’attractivité, qui consciemment et inconsciemment influent sur nos attitudes et nos comportements envers les autres.
Subject
English Language Arts
Health and PE
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
SOGI
LGBTQ
l’apparence physique
littéracie médiatique
Learning Standards
Compétences * Décrire et évaluer des stratégies pour réagir à la discrimination, aux stéréotypes et à l’intimidation * Explorer les conséquences des transitions et des changements sur l’identité Contenu * Facteurs qui influencent l’identité personnelle, y compris l’identité sexuelle, le genre, les valeurs et les croyances * Influence qu’ont les changements physiques, affectifs et sociaux sur l’identité et les relations
Duration
60 - 90 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
1 recommendation   165 downloads

Candy Jeopardy

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
8
9
10
Submitted By
Michael Hanson - one year ago
Description
This is a lesson plan or activity that can be ada…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
8
9
10
Submitted By
Michael Hanson - one year ago
Description
This is a lesson plan or activity that can be adapted in numerous ways, but provides a platform for discussing students to discuss their wants, desires, preferences, cultures.
Subject
Cross-Curricular
English Language Learning (ELL)
Languages
French/FSL
Learning Standards
-Exchange ideas and information using complete sentences: -ask and respond to questions on familiar topics. -express opinions on familiar topics.
Duration
60 mins
Language
English
Date Created
Nov 9, 2017
0 recommendations   57 downloads

Capri, la petite antilope des Prairies (cahier pédagogique)

Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Worksheet
Grade Level
1
2
3
Submitted By
Danielle S. Marcotte - 5 months ago
Description
Ce cahier de plus de vingt pages comprend des inf…
Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Worksheet
Grade Level
1
2
3
Submitted By
Danielle S. Marcotte - 5 months ago
Description
Ce cahier de plus de vingt pages comprend des informations, des jeux et des exercices prêts à être imprimés. Il est un excellent point de départ pour discuter comment notre comportement affecte l’environnement et nous fait apprécier des animaux canadiens peu connus. Il amène à découvrir les plantes et le climat des Prairies du Canada. Il permet de travailler le vocabulaire animalier et le plaisir de la rime. Ce cahier est conçu pour accompagner le livre "Capri, la petite antilope des Prairies" par Danielle S. Marcotte.
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Science
Biology
Social Studies
Geography
Keywords
rime
poésie
animaux
biodiversité
antilope
préservation des espèces
famille
amis
entraide
canada
canadian
animals
wildlife
poetry
french
francais
story
Language
French
Date Created
Apr 11, 2019
1 recommendation   158 downloads

Core French - Activité avec une chanson

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
9
10
11
12
Submitted By
JKim - one year ago
Description
Evaluez la comprehension des apprenants avec l'an…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
9
10
11
12
Submitted By
JKim - one year ago
Description
Evaluez la comprehension des apprenants avec l'analyse d'une chanson amusante!
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Duration
60 minutes
Language
French
Date Created
Nov 9, 2017
0 recommendations   390 downloads

Daily French activities

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Kevin Sturt - 2 years ago
Description
As a daily warm-up routine for French, teachers c…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Kevin Sturt - 2 years ago
Description
As a daily warm-up routine for French, teachers can incorporate an activity of this Notebook file. Please note: to open the attached files, please go to the following website to download a free version of Notebook: https://education.smarttech.com/products/notebook
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
salutations
D.P.A.
être
avoir
URLs
http://francaiformidable.weebly.com/documents.html
Learning Standards
Students are expected to know French phonemes & common, high-frequency vocabulary and sentence structures for communicating meaning, asking and responding to simple questions and expressing basic information about themselves and others.
Duration
daily routine (<30 minutes)
Language
French
Date Created
Jun 23, 2017
1 recommendation   11484 downloads

Expressions idiomatiques avec Avoir et Être

Resource Type
Activity
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
Submitted By
Rome Lavrencic - 3 years ago
Description
This power point exposes students to some of the …
Resource Type
Activity
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
Submitted By
Rome Lavrencic - 3 years ago
Description
This power point exposes students to some of the more common idiomatic expressions with Avoid and Être in French and helps students to remember them so they can be used spontaneously in the classroom.
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
BCATML
Core French
Idiomatic Expressions
Avoir
Etre
Learning Standards
Expose students to some of the more commonly useful idiomatic expressions in French (which are quite different than their English counterparts). I have my students pronounce the expressions in French before we look at the pictures that depict their meanings and then explain what the expression means. Students then use their new knowledge to describe each photo speaking ... en français!
Duration
30 minutes
Language
French
Date Created
Sep 26, 2015
1 recommendation   131 downloads

Expressions Idiomatiques ( fils conducteurs de valeurs culturelles à travers ses thématiques principales)

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
A. Synthia M. Ngoma - one year ago
Description
La langue est un outil culturel, fil conducteur d…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
A. Synthia M. Ngoma - one year ago
Description
La langue est un outil culturel, fil conducteur de connaissances et de valeurs.
Subject
Languages
French/FSL
Keywords
Français
Langue
Immersion
Culture
Learning Standards
• Repérer les caractéristiques des textes à l’étude pour approfondir la connaissance d’une société • l’organisation textuelle : — le schéma narratif; • Faire la distinction entre le sens littéral et le sens figuré • Dégager les éléments qui contribuent à définir le caractère d’un personnage
Duration
80 min.
Language
French
Date Created
Nov 14, 2017
2 recommendations   311 downloads

French

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Unit Plan
Conference Paper
Presentation
Grade Level
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
Achour,D - one year ago
Description
Lecon de Francais immersion 10 eme année /Étude d…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Unit Plan
Conference Paper
Presentation
Grade Level
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
Achour,D - one year ago
Description
Lecon de Francais immersion 10 eme année /Étude d'une oeuvre litteraire
Subject
Cross-Curricular
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Duration
80 mn
Language
French
Date Created
Nov 6, 2017
1 recommendation   139 downloads

French Immersion 9 - Introduction à la poésie

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
10
Submitted By
Quentin DN - one year ago
Description
Cette leçon s'inscrit dans une leçon sur la poési…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
10
Submitted By
Quentin DN - one year ago
Description
Cette leçon s'inscrit dans une leçon sur la poésie comme moyen d'expression de notre ressenti, de nos émotions etc. Les activités sont fondées sur l'étude de poèmes d'élèves francophones, simples, accessibles, du recueil Hochelaga mon quartier. Les poèmes d'enfants montrent que l'expression poétique est accessible à tous, et peut entrer dans notre quotidien. L'objectif pour cette leçon est de familiariser les étudiants avec l'utilisation d'image (comparaison) et la phrase exclamative pour faire passer une charge émotionnelle dans un message.
Subject
Revised Curriculum
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
Poésie
Comparaison
Phrase exclamative
Introduction SEL
Learning Standards
- Parler à propos de leurs vie quotidienne, leur environment et de ce que cela évoque comme réaction/émotion en eux. - Ecrire un court texte poétique à propos de leur expérience - Utiliser des figures de style pour partager ce qu’ils ressentent.
Duration
80 min
Language
French
Date Created
Nov 9, 2017
2 recommendations   160 downloads

Giving Directions: Navigating the city in French

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
Mme.McArthur - one year ago
Description
This lesson plan is designed to help students lea…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
Mme.McArthur - one year ago
Description
This lesson plan is designed to help students learn and practice French oral communication and comprehension skills by having them practice giving and receiving directions using maps and vocabulary.
Subject
Languages
French/FSL
Keywords
CoreFrench
Communication
Speaking
Listening
Maps
Learning Standards
Core French/Français du Base Grade 9
Duration
75-80
Language
English
Date Created
Nov 9, 2017
1 recommendation   121 downloads

Le harcèlement et l'intimidation à l'école

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
10
Submitted By
Ines Palaz - one year ago
Description
Leçon basée sur l'exploitation d'un roman graphiq…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
10
Submitted By
Ines Palaz - one year ago
Description
Leçon basée sur l'exploitation d'un roman graphique québécois abordant le thème du harcèlement et de l'intmidation à l'école. Pratique/révision du conditionnel en contexte.
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
Roman graphique
Harcèlement
Intimidation
Jane le renard et moi
conditionnel
URLs
https://www.youtube.com/watch?v=0adjfOART6A
http://www.lapasteque.com/jane-le-renard-et-moi/
Duration
80 minutes
Language
French
Date Created
Nov 8, 2017
1 recommendation   119 downloads

Hot Seat

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
10
Submitted By
Ashleyvan - one year ago
Description
Un plan de leçon qui permet aux élèves de pratiqu…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
9
10
Submitted By
Ashleyvan - one year ago
Description
Un plan de leçon qui permet aux élèves de pratiquer leur communication orale et spontanée. En parlant des sujets qui leurs intéresse ou même des sujets par rapport à l’unité en train d’être appris en class, ils ont la chance de parler pendant un certain montant de temps, sans jugement.
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
Communication orale
Duration
20-30
Language
French
Date Created
Nov 10, 2017
0 recommendations  

Learn Like An Adventurer!

Resource Type
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
PSA Superconference 2017 - one year ago
Description
Yoshifumi Murakami created this PowerPoint presen…
Resource Type
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
PSA Superconference 2017 - one year ago
Description
Yoshifumi Murakami created this PowerPoint presentation focused on teaching languages using social media. He has included his recommendations for social media and hashtags to facilitate basic conversation between your students and native speakers of their target language.
Subject
Cross-Curricular
English Language Learning (ELL)
Teaching Strategies
Languages
Cantonese
First Nations
French/FSL
Italian
Japanese
Korean
Punjabi
Spanish
Keywords
superconference
modern languages
BCATML
URLs
http://goo.gl/DNB4hH
Language
English
Date Created
Nov 30, 2017
0 recommendations   96 downloads

La lutte pour les droits des LGBTQ au Canada et dans le monde

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explorera l’histoire de…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explorera l’histoire des droits des LGBTQ (personnes lesbiennes, gaies, bisexuelles, transgenres et queers* ou en questionnement) au Canada et en fera une comparaison avec d’autres pays dans le monde. On y mettra en évidence que le respect des droits et libertés de la personne varie grandement d’un système gouvernemental à l’autre.
Subject
Languages
French/FSL
Social Studies
Keywords
LGBTQ Rights
SOGI
droits de la personne
Learning Standards
Sciences humaines (5e année) * Les droits de la personne et les réactions à la discrimination dans la société canadienne Sciences humaines (6e année) * La pauvreté et les inégalités dans le monde, y compris les disparités entre les classes sociales et entre les hommes et les femmes Sciences humaines (7e année) * Expliquer les différents points de vue au sujet de personnes, de lieux, d’enjeux ou d’événements du passé ou du présent, et comparer les valeurs, la vision du monde et les croyances de cultures et de sociétés d’une variété d’époques et de lieux (perspective)
Duration
2 x 45 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
1 recommendation   512 downloads

La nourriture

Resource Type
Activity
Classroom printables
Lesson Plan
Worksheet
Grade Level
5
6
7
8
Submitted By
MVallières - one year ago
Description
This small lesson introduces the student to simpl…
Resource Type
Activity
Classroom printables
Lesson Plan
Worksheet
Grade Level
5
6
7
8
Submitted By
MVallières - one year ago
Description
This small lesson introduces the student to simple sentences describing what they eat for breakfast, lunch or dinner. They also understand some cultural differences between their peers and within French cultures. L'étudiant apprend à décrire ce qu'il mange au déjeuner, diner et souper. Il comprend des différences culturelles avec ses pairs et aussi à l'intérieur de la francophonie.
Subject
Revised Curriculum
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
Les aliments
la nourriture
menu
français
Learning Standards
Big Idea: Students will understand that... -We can express ourselves and talk about the world around us in French. Objectives Students be able to describe what they eat for breakfast, lunch and dinner in French and realize some differences between cultures.
Duration
45 minutes
Language
French
Date Created
Nov 2, 2017
0 recommendations   82 downloads

Le plan du climat de l’école

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
8
9
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, les élèves créeront une carte d…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
8
9
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, les élèves créeront une carte de leur école qui leur permettra d’évaluer la sécurité et l’accueil des différents espaces pour les élèves qui s’identifient comme transgenres, bispirituels ou de genre non binaire. Les élèves exploreront à quel point l’identité de genre et l’expression de genre sont influencées par les attentes sociales. Ils auront à expliquer et à étayer leur point de vue face à un texte.
Subject
Health and PE
Languages
French/FSL
Keywords
SOGI
LGBTQ
l’identité de genre
l’expression de genre
transgenres
gai
lesbienne
Learning Standards
Compétences * Proposer des stratégies pour réagir à la discrimination, aux stéréotypes et à l’intimidation * Proposer des stratégies pour développer et maintenir de saines relations * Créer des stratégies pour promouvoir la santé et le bien-être à l’école et dans la communauté * Explorer et décrire les conséquences des transitions et des changements sur l’identité Contenu * Les conséquences de l’intimidation, des stéréotypes et de la discrimination * L’influence des changements physiques, affectifs et sociaux sur l’identité et les relations
Duration
60 -80 min
Language
English
Date Created
Jun 23, 2018
2 recommendations   591 downloads

Pop Music Inquiry project for Modern Languages - French, Spanish, Immersion, etc.

Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Report/Study/Thesis
Grade Level
7
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
BC Association of Teachers of Modern Languages (BCATML) - 4 years ago
Description
I created this project during my practicum, and a…
Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Report/Study/Thesis
Grade Level
7
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
BC Association of Teachers of Modern Languages (BCATML) - 4 years ago
Description
I created this project during my practicum, and adapted it to both French Immersion 8 and Core French 11. A few years later a colleague adapted it for Spanish 10. I'm uploading it to share with others on behalf of my Professional Specialist Association: the BCATML. Please join us! www.bcatml.org
Subject
Arts Education
Music
English Language Arts
Français arts langagiers
Languages
Cantonese
French
Italian
Japanese
Punjabi
Spanish
Keywords
music
poetry
language
french
lyrics
URLs
http://mmejarvis.weebly.com
http://http://web.cortland.edu/flteach/civ/cultur/cultur.htm
http://www.bcatml.org
Learning Standards
• recognize known French and cognates in new contexts • listen to and practise pronunciation of the written word • group new items into categories that are personally meaningful • continue to record new vocabulary and phrases • recognize and use common patterns • adjust the message in order to use known expressions and vocabulary (presentation) • use word webbing charts, tables, and other graphic organizers to support oral and written expression • reflect on learning by recording personal goals, successful strategies, and new vocabulary and phrases • recognize and use common patterns • listen, view, or read selectively to focus on key information • tolerate ambiguity of meaning when unable to understand fully • transfer and adapt known structures to convey meaning in new contexts • plan ahead for communicative activities by anticipating language and resources needed • take risks with the language to extend language boundaries • use a variety of reference materials, including dictionaries, for comprehension and production • set personal goals in language skills and monitor their progress • make personal notes to use as a reference for oral and written productions • actively review common, useful expressions and patterns to refine communication • self-monitor and correct recurring or significant errors in communication • negotiate meaning by using questions in French and other techniques for clarification • summarize information in oral, graphic, and written form • use dictionaries, grammars, and other reference materials for clarity of comprehension and expression • seek out and create practice opportunities in and out of the classroom (IDEA: go to a concert, invite someone to perform, or go on a field trip to present a few songs to younger classes, maybe core french 11 students present to Immersion french 8 students)
Duration
Multi-week unit (parts can be adapted for a few lessons)
Language
English
Date Created
Nov 18, 2014
0 recommendations   157 downloads

Pourquoi «?C’est tellement gai?» est inapproprié

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
K
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Cette leçon démystifie le mot «?gai?» et dissipe …
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
K
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Cette leçon démystifie le mot «?gai?» et dissipe les malentendus associés à ce mot tout en clarifiant que le mot «?gai?» ne doit jamais servir d’insulte. Elle encourage les élèves à s’exprimer et à tenir tête lorsqu’ils entendent des commentaires homophobes.
Subject
Cross-Curricular
Social Justice
Languages
French/FSL
Social Studies
Keywords
SOGI
LGBTQ
Responsabilité sociale
gai
Learning Standards
Responsabilité sociale?: Valoriser la diversité. Les élèves valorisent la diversité, défendent les droits de la personne et les droits d’autrui, en plus de faire preuve d’un sens éthique dans leurs interactions, y compris celles en ligne.
Duration
30-40 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
3 recommendations   497 downloads

Première Nations de la Colombie-Britanique et la culture X?m ?k? y m – Musqueam

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
sisi - one year ago
Description
Relever l’importance des éléments culturels et hi…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
9
Submitted By
sisi - one year ago
Description
Relever l’importance des éléments culturels et historiques d’un territoire comme marque d’hommage et de respect envers les peuples autochtones.
Subject
Cross-Curricular
Aboriginal Education
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
histoire
géographie
Système kinship
cérémonie
culture
tradtions
totems
Apprentissage
Learning Standards
•Enrichir la communication dans une langue seconde contribue à se définir et à affirmer sa pensée. •La langue est un outil culturel, fil conducteur de connaissances et de valeurs. •Relever l’importance des éléments culturels et historiques d’un territoire comme marque d’hommage et de respect envers les peuples autochtones.
Duration
75 minutes
Language
French
Date Created
Nov 13, 2017
2 recommendations   81 downloads

Les produits hygiéniques au magasin

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
10
Submitted By
Chris V - one year ago
Description
Une leçon qui apprend aux élèves un peu de vocabu…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
10
Submitted By
Chris V - one year ago
Description
Une leçon qui apprend aux élèves un peu de vocabulaire de produits hygiéniques et le mettre dans le contexte de magasinage.
Subject
Languages
French/FSL
Duration
75 minutes
Language
French
Date Created
Nov 9, 2017
5 recommendations   1132 downloads

Redesign of Core French Curriculum by BCATML

Resource Type
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
Rome Lavrencic - 4 years ago
Description
This is a modified version of the PowerPoint Pres…
Resource Type
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
Rome Lavrencic - 4 years ago
Description
This is a modified version of the PowerPoint Presentation posted on BCATML's website for its Twitter chat on May 6, 2015. This supplementary document highlights the key elements and steps taken in the 2015 Core French Curriculum redesign process. The presentation is complete with Presenter's notes, which will help highlight many aspects of the new curriculum, including similarities and differences between the 2011 and 2015 Core French curricula.
Subject
Cross-Curricular
Aboriginal Education
Languages
French/FSL
Research
Curriculum
Revised Curriculum
Keywords
Curriculum Redesign
Principles of Learning
Growth Mindset
Fixed Mindset
Global Citizen
Core Competencies
Curricular Competencies
2011 Draft Core French Curriculum
URLs
http://www.bcatml.org/curriculum-info.html
http://www.curriculum.gov.bc.ca
https://curriculum.gov.bc.ca/sites/curriculum.gov.bc.ca/files/pdf/GradYrCurriculumDirections.pdf
Language
English
Date Created
Aug 25, 2015
1 recommendation   224 downloads

Les registres de langue

Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Worksheet
Grade Level
9
Submitted By
Sam - one year ago
Description
This lesson plan looks to establish not only the …
Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Worksheet
Grade Level
9
Submitted By
Sam - one year ago
Description
This lesson plan looks to establish not only the relation between author and narrator in a text, but seeks to explain the context behind choices of high and low language, and how we use them in day to day life. As an introduction to language registers, this lesson will cover the basics of familiar language, standard language, and affected language, and highlights possibilities for adaptations in the ELL sphere. Though it remains specific to a single novel study, it can be amended to fit a variety of mediums.
Subject
Revised Curriculum
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Curriculum
Keywords
high and low language
contextual literacy
elements of style
Learning Standards
- Situer l’œuvre dans son contexte en s’appuyant sur les biographies de l’auteur - S’approprier différents éléments liés à la stylistique pour créer un effet sur son destinataire - Améliorer ses textes en ayant le souci de la qualité de la forme et de l’expression
Duration
70 minutes
Language
French
Date Created
Nov 20, 2017
0 recommendations   108 downloads

Remise en question des attentes par rapport au genre

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
2
3
4
5
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explore l’identité, les…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
2
3
4
5
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explore l’identité, les stéréotypes que la société véhicule sur le genre, les effets qu’ils ont sur nous et les méthodes d’entraide pour rester fidèle à ses passions et à ses champs d’intérêt.
Subject
English Language Arts
Health and PE
Languages
French/FSL
Keywords
l’identité personnell
genre
Identité de genre
stéréotypes
SOGI
LGBTQ
Learning Standards
English Language Arts (2e et 3e année) * Expliquer le rôle que jouent les histoires dans la construction de l’identité personnelle, familiale et communautaire. English Language Arts (4e et 5e année) * Utiliser ses expériences et connaissances personnelles pour faire des liens avec les textes et approfondir sa compréhension de soi, de sa communauté et du monde. Éducation physique et santé (2e et 3e année) * Reconnaître des compétences, des préférences et des intérêts personnels, et décrire comment ceux-ci influencent l’identité personnelle. Éducation physique et santé (4e et 5e année) * Décrire des facteurs qui ont une incidence positive sur le bien-être et sur l’identité personnelle.
Duration
2 x 30-40 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
0 recommendations   148 downloads

Les salutations

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Kevin Sturt - 2 years ago
Description
Please note: to open the attached files, please g…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Kevin Sturt - 2 years ago
Description
Please note: to open the attached files, please go to the following website to download a free version of Notebook: https://education.smarttech.com/products/notebook
This notebook file will help students to express their feelings in French through conversational activities to introduce themselves.
Subject
Languages
French/FSL
Keywords
greetings
comment ça va?
feelings
sentiments
URLs
http://francaisformidable.weebly.com/documents.html
Learning Standards
Students are expected to know common, high-frequency vocabulary and sentence structures for communicating meaning: 1) asking and responding to simple questions, 2) expressing basic information about themselves and others, and 3) describing common emotions and states of physical health.
Duration
150-200 minutes
Language
French
Date Created
Jun 22, 2017
2 recommendations  

Speak Truth to Power Canada, Defenders for Human Rights

Resource Type
Classroom printables
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
Canadian Teachers' Federation - 3 years ago
Description
The Canadian Teachers' Federation's "Speak Truth …
Resource Type
Classroom printables
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
Canadian Teachers' Federation - 3 years ago
Description
The Canadian Teachers' Federation's "Speak Truth to Power Canada, Defenders for Human Rights" is an educational resource that can serve as a catalyst to reverse apathy by igniting passion, instilling responsible citizenship values, and emphasizing that the attainment of individual rights is intrinsically tied to the attainment of collective rights. Personal stories from Canadian defenders address issues that are relevant to students today.
Subject
Cross-Curricular
Aboriginal Education
Leadership
Social Justice
English Language Arts
Languages
First Nations
French/FSL
Social Studies
Keywords
Equality
Social Justice
Gender and Sexual Diversity
Human Trafficking
Truth and Reconciliation
Cultural Identity
URLs
http://sttpcanada.ctf-fce.ca
Duration
Twelve individual lesson plans that range from 3-60 minute sessions to 5-60 minute sessions.
Language
English
Date Created
Sep 28, 2015
1 recommendation   190 downloads

La structure de la légende

Resource Type
Lesson Plan
Unit Plan
Grade Level
8
Submitted By
Sandra M. - one year ago
Description
This lesson plan is part of a unit about the lege…
Resource Type
Lesson Plan
Unit Plan
Grade Level
8
Submitted By
Sandra M. - one year ago
Description
This lesson plan is part of a unit about the legend. The structure of a legend will be explored through the study of the indigenous legend La légende du loup from Geneviève Mackenzie. Students will be able by the end of the lesson to recognize the parts a legend.
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
cultures autochtones
Duration
90 min
Language
French
Date Created
Nov 11, 2017
2 recommendations   118 downloads

Time frequencies and time frames

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
8
Submitted By
Thalia Platis - one year ago
Description
How to get students to tell what they did on the…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
8
Submitted By
Thalia Platis - one year ago
Description
How to get students to tell what they did on the weekend (using past tense), what they are doing now (present tense), what they will do tomorrow (future tense).
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
days of the week
indicators
symbols
signals
Duration
60 minutes
Language
French
Date Created
Nov 10, 2017
1 recommendation  

Le Tour De France 2018

Resource Type
Presentation
Grade Level
9
Submitted By
Rome Lavrencic - one year ago
Description
This PowerPoint presents a history of the Tour de…
Resource Type
Presentation
Grade Level
9
Submitted By
Rome Lavrencic - one year ago
Description
This PowerPoint presents a history of the Tour de France from its inception, and the challenges that participants face during the entire race. Videos present information about Drafting, Cracking, and the dangers of this intense bicycle race which happens annually in July in France. Students will also see some of the best moments from last year's Tour de France and a 3D rendition of the race route for 2018. Students are presented with pre-viewing questions and will respond to them after the videos.
Subject
Languages
French/FSL
Keywords
Core French
BCATML
Sports
Cycling
FSL
Bike
URLs
https://drive.google.com/open?id=1qGJdcvujXItTZV8mhJQ6LJ5idBAY0eTK
Learning Standards
Grade 9 Curriculum Big Idea: - Listening and viewing with intent strengthens our understanding and acquisition of French. Content: - describing cultural aspects of communities - cultural practices, traditions, and attitudes in various Francophone regions Curricular Competencies: - Use a growing variety of strategies to increase understanding - Seek clarification and provide verification of meaning through a variety of strategies - ask and respond to questions on familiar topics - describe people, objects, places, and personal interests - compare and contrast characteristics of people, objects, places, and personal interests - describe sequences of events - express opinions on familiar topics
Duration
45 minutes
Language
English
Date Created
Jun 2, 2018
2 recommendations   1327 downloads

Les verbes en ER

Resource Type
Activity
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
10
Submitted By
Rome Lavrencic - 3 years ago
Description
The teacher will introduce the concept of present…
Resource Type
Activity
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
10
Submitted By
Rome Lavrencic - 3 years ago
Description
The teacher will introduce the concept of present tense conjugation of regular ER verbs. Students will apply this skill and acquire new vocabulary of other ER verbs and be able to describe a variety of situations using their new skills at conjugating verbs into the present tense.
Subject
Languages
French/FSL
Keywords
BCATML
Core French
Present tense
Verb vocabulary
Learning Standards
Introduce how to conjugate regular ER verbs in the present tense for French. This presentation will walk students through the basic steps to present tense conjugations. Students will then be able to apply this knowledge and be able to describe a variety of actions while learning the meanings of new ER verbs without using English at all!
Duration
20 minutes
Language
French
Date Created
Sep 29, 2015
0 recommendations   75 downloads

Vocabulaire de la justice sociale

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
8
9
10
12
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explorera le langage et…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
8
9
10
12
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explorera le langage et le vocabulaire liés à des problématiques liées à la justice sociale et aura la possibilité d’étudier les liens entre les différentes formes que prennent l’oppression et la discrimination.
Subject
Cross-Curricular
Social Justice
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Social Studies
Keywords
SOGI
LGBTQ
justice sociale
l’identité personnelle
discrimination
oppression
Learning Standards
English Language Arts (8e et 9e année) – Grande idée * Explorer les histoires et d’autres textes nous aide à nous comprendre nous-mêmes et à entrer en relation avec les autres et le monde. English Language Arts (10e année) – Grande idée * Explorer un texte ou un récit approfondit notre compréhension d’idées variées et complexes qu’on trouve sur l’identité, sur l’autre et sur le monde. English Language Arts (8e, 9e et 10e année) – Compétence disciplinaire * Cerner et reconnaître le rôle des valeurs, des perspectives et des contextes personnels, sociaux et culturels dans les textes. English Language Arts (10e année) – Compétence disciplinaire * Reconnaître le rôle de la langue dans la construction de l’identité personnelle, familiale et communautaire. Justice sociale (12e année) – Compétence disciplinaire * Recourir aux processus de recherche et aux compétences acquises en sciences humaines pour questionner, pour rassembler des données, les interpréter et les analyser, et pour communiquer les résultats de ces recherches et les décisions prises.
Duration
45-60 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
1 recommendation   766 downloads

We like to celebrate!

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
8
Submitted By
KO - one year ago
Description
Festivals de la francophonie
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
8
Submitted By
KO - one year ago
Description
Festivals de la francophonie
Subject
Languages
French/FSL
Keywords
festival
high frequency vocabulary
core french
URLs
https://youtu.be/l_oLC6HsfeY
Learning Standards
Exchange ideas and information using complete sentences orally and in writing Identify and share information about Francophone communities around the world.
Duration
60 minutes
Language
French
Date Created
Nov 9, 2017

33 records – page 1 of 1.

Narrow By