15 records – page 1 of 1.

0 recommendations   133 downloads

Analyse des préjugés sur le genre dans les romans

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
8
9
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
La liste de questions ci-dessous pourra aider les…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
8
9
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
La liste de questions ci-dessous pourra aider les élèves à exercer leur pensée critique et à discuter des stéréotypes de genre et des préjugés présentés dans divers romans.
Subject
English Language Arts
Français arts langagiers
Keywords
SOGI
LGBTQ
stéréotypes de genre
pensée critique
normes sociales
point de vue
Learning Standards
Le fait de questionner ce que nous entendons, lisons et voyons nous aide à devenir des citoyens instruits et engagés. * Cerner et reconnaître le rôle des valeurs, des perspectives et des contextes personnels, sociaux et culturels dans les textes. * Penser de manière critique, créative et réfléchie pour explorer les idées contenues dans les textes et pousser plus loin la réflexion.
Duration
60 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
0 recommendations   146 downloads

Autoportrait sur le genre

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Cette leçon permettra aux élèves d’exercer leur p…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Cette leçon permettra aux élèves d’exercer leur pensée critique face aux différentes façons dont les attentes traditionnelles envers le genre peuvent limiter le potentiel d’une personne et son expression personnelle. Elle leur permettra également d’explorer la douleur, la stigmatisation et le harcèlement des personnes qui vont à l’encontre de ces attentes.
Subject
Arts Education
Fine Arts/Visual Arts
Health and PE
Keywords
SOGI
LGBTQ
identité de genre
expression de genre
stéréotypes
discrimination
l’intimidation
Learning Standards
Éducation artistique (5e, 6e et 7e année) * Explorer par les arts les relations entre l’identité, le lieu, la culture, la société et l’appartenance. Éducation physique et santé (6e et 7e année) * Décrire et évaluer des stratégies pour réagir à la discrimination, aux stéréotypes et à l’intimidation. * Les facteurs qui influencent l’identité individuelle, y compris l’identité sexuelle, le genre, les valeurs et les croyances.
Duration
60-90 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
0 recommendations   142 downloads

La beauté est à fleur de peau

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Les élèves seront appelés à réfléchir à leurs exp…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Les élèves seront appelés à réfléchir à leurs expériences personnelles de l’injure portant sur l’apparence physique, qu’ils l’aient subie ou y aient participé, et sur les différentes façons dont les attentes de notre société face à l’apparence peuvent nous influencer. Ils apprendront ce qu’est la littéracie médiatique et devront scruter les images médiatiques et détecter les messages axés sur l’attractivité, qui consciemment et inconsciemment influent sur nos attitudes et nos comportements envers les autres.
Subject
English Language Arts
Health and PE
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
SOGI
LGBTQ
l’apparence physique
littéracie médiatique
Learning Standards
Compétences * Décrire et évaluer des stratégies pour réagir à la discrimination, aux stéréotypes et à l’intimidation * Explorer les conséquences des transitions et des changements sur l’identité Contenu * Facteurs qui influencent l’identité personnelle, y compris l’identité sexuelle, le genre, les valeurs et les croyances * Influence qu’ont les changements physiques, affectifs et sociaux sur l’identité et les relations
Duration
60 - 90 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
0 recommendations   278 downloads

Christmas Bingo in French (other languages)

Resource Type
Activity
Worksheet
Grade Level
8
9
10
Submitted By
Rome Lavrencic - one year ago
Description
This worksheet is a fun way for students to bring…
Resource Type
Activity
Worksheet
Grade Level
8
9
10
Submitted By
Rome Lavrencic - one year ago
Description
This worksheet is a fun way for students to bring home their French skills (easily done in other languages) over the winter holidays. Once students have a rudimentary understanding of how to do the past tense in French (Le Passé Composé), they can X out any of the items on the Bingo card and also add other activities they did over the holidays in the target language. Students can submit their Bingo card after they return in the new year.
Subject
Cross-Curricular
English Language Learning (ELL)
Français arts langagiers
Languages
Keywords
Core French
Winter break
BCATML
FSL
Past Tense
Passe Compose
URLs
http://www.bcatml.org
Learning Standards
This worksheet is a fun way for students to bring home their French skills (easily done in other languages) over the winter holidays. Once students have a rudimentary understanding of how to do the past tense (Le Passé Composé), they can X out any of the items on the Bingo card and also add other activities they did over the holidays in the target language.
Duration
60 minutes
Language
English
Date Created
Nov 27, 2017
0 recommendations   123 downloads

Contes de fées et rôles de genre

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
2
3
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Les contes de fées sont parfaits pour explorer la…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
2
3
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Les contes de fées sont parfaits pour explorer la représentation des genres dans l’histoire jusqu’à aujourd’hui. Les contes de fées traditionnels et les contes de fées revisités (se déroulant dans le monde moderne avec une variante) permettent aux élèves du primaire d’avoir une réflexion critique sur la représentation des hommes et des femmes, et de comparer ces portraits avec leur famille et les personnes de leur entourage. Cette approche pédagogique permet aux élèves d’explorer les dynamiques au sein d’une relation et les facteurs qui influent sur l’identité de soi, selon le prisme des genres.
Subject
English Language Arts
Français arts langagiers
Keywords
SOGI
LGBTQ
la représentation des genres
contes de fées
stéréotypes de genre
l’identité
Learning Standards
Grandes idées * Les histoires et les autres textes nous aident à apprendre sur nous-mêmes, sur nos familles et sur nos communautés. * Il y a une interdépendance entre notre santé physique, affective et mentale. Compétences * Démontrer une sensibilisation au rôle que jouent les histoires dans la construction de l’identité personnelle, familiale et communautaire. (ELA) * Reconnaître les habiletés personnelles, les champs d’intérêt et les préférences, et décrire comment ils influent sur l’identité de soi. (EPS) Contenu * Facteurs qui influent sur l’identité de soi
Duration
2 x 40 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
1 recommendation   12138 downloads

Expressions idiomatiques avec Avoir et Être

Resource Type
Activity
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
Submitted By
Rome Lavrencic - 4 years ago
Description
This power point exposes students to some of the …
Resource Type
Activity
Presentation
Grade Level
5
6
7
8
9
Submitted By
Rome Lavrencic - 4 years ago
Description
This power point exposes students to some of the more common idiomatic expressions with Avoid and Être in French and helps students to remember them so they can be used spontaneously in the classroom.
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
BCATML
Core French
Idiomatic Expressions
Avoir
Etre
Learning Standards
Expose students to some of the more commonly useful idiomatic expressions in French (which are quite different than their English counterparts). I have my students pronounce the expressions in French before we look at the pictures that depict their meanings and then explain what the expression means. Students then use their new knowledge to describe each photo speaking ... en français!
Duration
30 minutes
Language
French
Date Created
Sep 26, 2015
2 recommendations   1628 downloads

Gender Self-Portrait

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - 3 years ago
Description
This lesson will help students to think criticall…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
5
6
7
Submitted By
Steve Mulligan - 3 years ago
Description
This lesson will help students to think critically about the ways that traditional gender expectations limit a person’s potential and self-expression. It will also explore the harm, stigmatization and bullying of people who challenge gender expectations.
Subject
Arts Education
Fine Arts/Visual Arts
Cross-Curricular
Social Justice
Health and PE
Keywords
LGBTQ
Gender Identity
sexuality
sexual orientation
bullying
stereotypes
discrimination
gender diversity
URLs
http://www.sogieducation.org
http://pridenet.ca/wp-content/uploads/the-gender-spectrum.pdf
http://www.transstudent.org/gender
Learning Standards
Arts Education 5/6/7 – Explore relationships between identity, place, culture, society, and belonging through the arts PHE 5/6/7 - Describe and assess strategies for responding to discrimination, stereotyping, and bullying - Influences on individual identity, including sexuality and sexual identity
Duration
60 min
Language
English
Date Created
Oct 20, 2016
6 recommendations   1514 downloads

The Gender Spectrum: What Educators Need to Know (revised, 2nd edition)

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Unit Plan
Grade Level
pre-K
K
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
Glen Hansman - 4 years ago
Description
This book will help educators explore how the com…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Unit Plan
Grade Level
pre-K
K
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
Glen Hansman - 4 years ago
Description
This book will help educators explore how the common beliefs about gender previously mentioned create a hostile school climate for gender non-conforming and transgender students. Provides lesson ideas for K-12 classrooms.
Subject
Arts Education
Cross-Curricular
Social Justice
Teaching Strategies
Health and PE
Research
Pedagogy
Social Studies
Law
Keywords
transgender
LGBTQ
social justice
gender idenity
sexuality
sexual health education
Language
English
Date Created
Feb 24, 2015
0 recommendations   84 downloads

Le genre dans les nouvelles littéraires et la poésie

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
8
9
10
11
12
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, les nouvelles littéraires et la…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
8
9
10
11
12
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, les nouvelles littéraires et la poésie permettront de voir comment les rôles de genre et l’identité peuvent être définis par la culture et changer au fil du temps. Les élèves verront comment l’identité et l’expression de genre sont influencées par les attentes sociales. Ils auront à expliquer et à étayer leur point de vue face à un texte. Les élèves devront commenter des idées sur le genre qui leur seront présentées sous forme de paroles de chanson. Les élèves devront analyser le contenu pour en déterminer les sens explicite et implicite.
Subject
Cross-Curricular
Social Justice
English Language Arts
Français arts langagiers
Keywords
SOGI
LGBTQ
rôles de genre
l’identité de genre
l’expression de genre
Learning Standards
English Language Arts (8e, 9e, 10e, 11e et 12e année) * Cerner et reconnaître le rôle des valeurs, des perspectives et des contextes personnels, sociaux et culturels dans les textes
Duration
80 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
0 recommendations   122 downloads

Identité de genre, médias et stéréotypes

Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
4
5
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Durant la leçon, on explorera la différence entre…
Resource Type
Lesson Plan
Grade Level
4
5
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Durant la leçon, on explorera la différence entre le sexe biologique d’une personne et son identité de genre, et on verra que les attentes et les rôles liés au genre sont des constructions de la société qui sont influencées par les médias et qui évoluent ou changent au fil du temps. On y met en évidence que chacun définit sa propre identité de genre et que cette identité devrait être reconnue et respectée
Subject
Health and PE
Français arts langagiers
Keywords
SOGI
LGBTQ
identité de genre
sexe biologique
Learning Standards
Grandes idées * Se comprendre soi-même et comprendre les divers aspects de la santé nous aide à avoir un mode de vie équilibré. * Les choix personnels et les facteurs environnementaux et sociaux ont une incidence sur notre santé et notre bien-être. Compétences * Décrire et évaluer les stratégies de réponse à la discrimination, aux stéréotypes et à l’intimidation * Décrire des facteurs qui ont une incidence positive sur le bien-être mental et sur l’identité personnelle Contenu * Les facteurs qui influencent l’identité personnelle, y compris l’image corporelle et les médias sociaux * Les changements physiques, affectifs et sociaux vécus pendant la puberté, y compris ceux en lien avec la sexualité et l’identité sexuelle
Duration
2 x 45 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018
0 recommendations   84 downloads

Le Nouvel An chinois 2019 (Chinese New Year 2019)

Resource Type
Activity
Worksheet
Grade Level
6
7
8
9
Submitted By
Rome Lavrencic - 8 months ago
Description
This activity explains the history of the Chinese…
Resource Type
Activity
Worksheet
Grade Level
6
7
8
9
Submitted By
Rome Lavrencic - 8 months ago
Description
This activity explains the history of the Chinese calendar and celebration of the Chinese New Year. Students will make comparisons between the Chinese and Gregorian calendars and examine characteristics and elements of the year of the Pig.
Subject
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Keywords
Core French
BCATML
Gregorian calendar
Year of the Pig
URLs
https://www.bcatml.org/news/2019-year-of-the-pig
http://www.NouvelAnChinois.info
http://www.teteamodeler.com/culture/calendrier/calendrierchinois.asp
Learning Standards
This three-page information package highlights this year's Chinese New Year and the Year of the Pig. Students learn about the characteristics of a Pig, including well-known celebrities who are also Pigs. As well, students will learn about the history and origins of the Chinese calendar and will identify the similarities and differences between the Chinese and more popular Gregorian calendar. Finally, students can respond to reading comprehension questions.
Duration
45 minutes
Language
English
Date Created
Feb 3, 2019
0 recommendations   4498 downloads

Red: A Crayon's Story

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
K
1
2
3
4
Submitted By
Nichelle Penney - one year ago
Description
This is a great elementary lesson to get started …
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
K
1
2
3
4
Submitted By
Nichelle Penney - one year ago
Description
This is a great elementary lesson to get started on gender identity and pronouns. It is a safe exploration for students and teachers to start the conversation using a common elementary book.
Subject
Arts Education
English Language Arts
Keywords
Pronouns
Gender Identity
Individuality
Stereotypes
Learning Standards
Communicate: Introduction of differences -- read Red: A Crayon`s Story Develop knowledge of gender specific vocabulary words -- What is a Pronoun: he, she, him, her, they. What is appropriate and inappropriate language may be introduced here depending on grade level. Connect and engage with others Social Responsibility: Encourage and develop respectful behaviour Encourage and develop critical thinking skills Encourage and develop empathy, build compassion and promote understanding Encourage and develop a classroom and school climate designed to build leadership Encourage and develop Ally behaviour Encourage and develop opportunities for all students to gain a more complex and authentic understanding of the world around them. Positive and Personal Cultural Identity: Encourage and develop awareness of gender identity
Duration
1 Week
Language
English
Date Created
Dec 11, 2017
2 recommendations   1055 downloads

Tango Makes Three

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
K
1
2
3
4
Submitted By
Nichelle Penney - one year ago
Description
An entry lesson into exploration of what a family…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
K
1
2
3
4
Submitted By
Nichelle Penney - one year ago
Description
An entry lesson into exploration of what a family is and looking at same gendered families. This is a safe way to have a conversation with students around LGBTQ families.
Subject
Arts Education
English Language Arts
Keywords
Families
Parents
LGBTQ
SOGI
Learning Standards
Positive Personal and Cultural Identity I can describe my family and community I am able to identify different groups that I belong to. I am able to represent aspects of my cultural contexts (such as family, communities, school, peer groups) through words and/or images. I can describe what is important to me. I can describe and demonstrate pride in my positive qualities, characteristics, and/or skills. I can explain how I am able to use these to contribute to my home and/or community. Social Responsibility I can participate in classroom and group activities to improve the classroom, school, community, or natural world. I can demonstrate respectful and inclusive behaviour. I am aware of how others may feel and take steps to help them feel included.
Duration
1 Week
Language
English
Date Created
Dec 11, 2017
1 recommendation   14 downloads

T'was the night d'avant Noël

Resource Type
Activity
Grade Level
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
Rome Lavrencic - 4 years ago
Description
This fun-filled activity allows students to put o…
Resource Type
Activity
Grade Level
6
7
8
9
10
11
12
Submitted By
Rome Lavrencic - 4 years ago
Description
This fun-filled activity allows students to put on a simple production of "T'was the night before Christmas" in both French and English. In order to provide maximum participation, a teacher may wish to divide the lines of this classic poem so that each student recites 2 or 3 lines at a time. Each student would bring props, costumes and any set designs they wish. Be sure to allow students to take ownership of all aspects of the production (casting roles, direction, costumes, speech coaches, props manager, etc.). In the end, be sure to invite other classes to come watch this 5 minute performance. It's sure to put a jolly smile on students' faces.
Subject
Arts Education
Drama
Languages
French
Keywords
BCATML
Français
FSL
Core French
Christmas
Saynette
Learning Standards
This activity meets many of the Prescribed Learning Outcomes for Core French relating to understanding cultural influences, spoken production, reading comprehension, and expressing acquired information in oral and visual forms.
Language
English
Date Created
Dec 6, 2014
0 recommendations   80 downloads

Vocabulaire de la justice sociale

Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
8
9
10
12
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explorera le langage et…
Resource Type
Activity
Lesson Plan
Grade Level
8
9
10
12
Submitted By
Steve Mulligan - one year ago
Description
Dans cette leçon, l’élève explorera le langage et le vocabulaire liés à des problématiques liées à la justice sociale et aura la possibilité d’étudier les liens entre les différentes formes que prennent l’oppression et la discrimination.
Subject
Cross-Curricular
Social Justice
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Social Studies
Keywords
SOGI
LGBTQ
justice sociale
l’identité personnelle
discrimination
oppression
Learning Standards
English Language Arts (8e et 9e année) – Grande idée * Explorer les histoires et d’autres textes nous aide à nous comprendre nous-mêmes et à entrer en relation avec les autres et le monde. English Language Arts (10e année) – Grande idée * Explorer un texte ou un récit approfondit notre compréhension d’idées variées et complexes qu’on trouve sur l’identité, sur l’autre et sur le monde. English Language Arts (8e, 9e et 10e année) – Compétence disciplinaire * Cerner et reconnaître le rôle des valeurs, des perspectives et des contextes personnels, sociaux et culturels dans les textes. English Language Arts (10e année) – Compétence disciplinaire * Reconnaître le rôle de la langue dans la construction de l’identité personnelle, familiale et communautaire. Justice sociale (12e année) – Compétence disciplinaire * Recourir aux processus de recherche et aux compétences acquises en sciences humaines pour questionner, pour rassembler des données, les interpréter et les analyser, et pour communiquer les résultats de ces recherches et les décisions prises.
Duration
45-60 min
Language
French
Date Created
Jun 23, 2018

15 records – page 1 of 1.