6 records – page 1 of 1.

0 recommendations   392 downloads

Les animaux sauvages - Élèves de 8 à 10 ans

Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
3
4
5
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Les ressources pédagogiques comprennent un guide …
Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
3
4
5
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Les ressources pédagogiques comprennent un guide de l'enseignant avec évaluations, des plans de leçons avec feuilles de travail, un Magazine des élèves et une vidéo à regarder en classe.
Subject
Cross-Curricular
Social Justice
Français arts langagiers
French/FSL
Science
Biology
Keywords
Les animaux sauvages
ressources pédagogiques
fracais
tigres
Learning Standards
Avec des plans de leçons, une vidéo et des feuilles de travail, la trousse Les animaux sauvages doivent rester sauvages contient tout ce qu'il faut pour aider les éducateurs à faire découvrir aux élèves ce qui caractérise les animaux sauvages, et pourquoi ils doivent le rester.
Duration
20-60 minutes
Language
English
Date Created
Jul 15, 2016
0 recommendations   627 downloads

Les animaux sauvages - Élèves de 11 à 14 ans

Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
6
7
8
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Les ressources pédagogiques comprennent un guide …
Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
6
7
8
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
Les ressources pédagogiques comprennent un guide de l'enseignant avec évaluations, des plans de leçons avec feuilles de travail, un Magazine des élèves et une vidéo à regarder en classe.
Subject
Cross-Curricular
Français arts langagiers
Science
Biology
Social Studies
Economics
Geography
Law
Keywords
Les animaux sauvages
ressources pédagogiques
francais
tigres
Learning Standards
Avec des plans de leçons, une vidéo et des feuilles de travail, la trousse Les animaux sauvages doivent rester sauvages contient tout ce qu'il faut pour aider les éducateurs à faire découvrir aux élèves ce qui caractérise les animaux sauvages, et pourquoi ils doivent le rester.
Duration
20-60 minutes
Language
English
Date Created
Sep 21, 2016
0 recommendations   736 downloads

Les chiens, les chats ... et nous - 8 à 10 ans

Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
3
4
5
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
D’un bout à l’autre du monde, les cultures varien…
Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
3
4
5
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
D’un bout à l’autre du monde, les cultures varient énormément. Mais elles ont un point en commun : là où il y a des gens, il y a aussi des chiens et des chats. Voilà une des choses que vos élèves apprendront grâce à notre trousse pédagogique. On y trouve une vidéo, un magazine, des leçons, des exercices et différentes ressources qui permettront aux élèves de mieux connaître les caractéristiques et les besoins des chiens et des chats. Les jeunes découvriront également que des liens très forts unissent les humains aux chiens et aux chats depuis des millénaires.
Subject
Cross-Curricular
Français arts langagiers
Science
Social Studies
Keywords
chiens
chats
IFAW
Learning Standards
Les leçons et les activités ont pour objectif d’encourager les élèves à examiner les responsabilités importantes que nous avons envers les chiens et les chats, et à en discuter. Les élèves verront aussi que la façon dont les gens vivent avec ces animaux domestiques varie sensiblement d’un pays et d’une culture à l’autre. La trousse comprend un guide de l’enseignant avec des leçons et des activités pour la classe (en fonction de deux différents groupes d’âge). Vous trouverez aussi des feuilles d’exercice, un magazine pour les élèves avec glossaire, une vidéo, une affiche murale, des activités à faire à la maison, etc.
Duration
30-60 min
Language
French
Date Created
Oct 20, 2016
0 recommendations   314 downloads

Les chiens, les chats ... et nous - 11 à 14 ans

Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
6
7
8
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
D’un bout à l’autre du monde, les cultures varien…
Resource Type
Activity
Assessment
Classroom printables
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Grade Level
6
7
8
Submitted By
Corrie - 3 years ago
Description
D’un bout à l’autre du monde, les cultures varient énormément. Mais elles ont un point en commun : là où il y a des gens, il y a aussi des chiens et des chats. Voilà une des choses que vos élèves apprendront grâce à notre trousse pédagogique. On y trouve une vidéo, un magazine, des leçons, des exercices et différentes ressources qui permettront aux élèves de mieux connaître les caractéristiques et les besoins des chiens et des chats. Les jeunes découvriront également que des liens très forts unissent les humains aux chiens et aux chats depuis des millénaires.
Subject
Cross-Curricular
Social Justice
Français arts langagiers
Science
Social Studies
Keywords
Chiens
chats
animaux
IFAW
Learning Standards
Les leçons et les activités ont pour objectif d’encourager les élèves à examiner les responsabilités importantes que nous avons envers les chiens et les chats, et à en discuter. Les élèves verront aussi que la façon dont les gens vivent avec ces animaux domestiques varie sensiblement d’un pays et d’une culture à l’autre. La trousse comprend un guide de l’enseignant avec des leçons et des activités pour la classe (en fonction de deux différents groupes d’âge). Vous trouverez aussi des feuilles d’exercice, un magazine pour les élèves avec glossaire, une vidéo, une affiche murale, des activités à faire à la maison, etc.
Duration
30-60 min
Language
English
Date Created
Oct 20, 2016
2 recommendations   591 downloads

Pop Music Inquiry project for Modern Languages - French, Spanish, Immersion, etc.

Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Report/Study/Thesis
Grade Level
7
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
BC Association of Teachers of Modern Languages (BCATML) - 5 years ago
Description
I created this project during my practicum, and a…
Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Unit Plan
Worksheet
Report/Study/Thesis
Grade Level
7
8
9
10
11
12
Adult
Submitted By
BC Association of Teachers of Modern Languages (BCATML) - 5 years ago
Description
I created this project during my practicum, and adapted it to both French Immersion 8 and Core French 11. A few years later a colleague adapted it for Spanish 10. I'm uploading it to share with others on behalf of my Professional Specialist Association: the BCATML. Please join us! www.bcatml.org
Subject
Arts Education
Music
English Language Arts
Français arts langagiers
Languages
Cantonese
French
Italian
Japanese
Punjabi
Spanish
Keywords
music
poetry
language
french
lyrics
URLs
http://mmejarvis.weebly.com
https://web.cortland.edu/flteach/civ/cultur/cultur.htm
http://www.bcatml.org
Learning Standards
• recognize known French and cognates in new contexts • listen to and practise pronunciation of the written word • group new items into categories that are personally meaningful • continue to record new vocabulary and phrases • recognize and use common patterns • adjust the message in order to use known expressions and vocabulary (presentation) • use word webbing charts, tables, and other graphic organizers to support oral and written expression • reflect on learning by recording personal goals, successful strategies, and new vocabulary and phrases • recognize and use common patterns • listen, view, or read selectively to focus on key information • tolerate ambiguity of meaning when unable to understand fully • transfer and adapt known structures to convey meaning in new contexts • plan ahead for communicative activities by anticipating language and resources needed • take risks with the language to extend language boundaries • use a variety of reference materials, including dictionaries, for comprehension and production • set personal goals in language skills and monitor their progress • make personal notes to use as a reference for oral and written productions • actively review common, useful expressions and patterns to refine communication • self-monitor and correct recurring or significant errors in communication • negotiate meaning by using questions in French and other techniques for clarification • summarize information in oral, graphic, and written form • use dictionaries, grammars, and other reference materials for clarity of comprehension and expression • seek out and create practice opportunities in and out of the classroom (IDEA: go to a concert, invite someone to perform, or go on a field trip to present a few songs to younger classes, maybe core french 11 students present to Immersion french 8 students)
Duration
Multi-week unit (parts can be adapted for a few lessons)
Language
English
Date Created
Nov 18, 2014
1 recommendation   244 downloads

Les registres de langue

Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Worksheet
Grade Level
9
Submitted By
Sam - one year ago
Description
This lesson plan looks to establish not only the …
Resource Type
Activity
Assessment
Lesson Plan
Worksheet
Grade Level
9
Submitted By
Sam - one year ago
Description
This lesson plan looks to establish not only the relation between author and narrator in a text, but seeks to explain the context behind choices of high and low language, and how we use them in day to day life. As an introduction to language registers, this lesson will cover the basics of familiar language, standard language, and affected language, and highlights possibilities for adaptations in the ELL sphere. Though it remains specific to a single novel study, it can be amended to fit a variety of mediums.
Subject
Revised Curriculum
Français arts langagiers
Languages
French/FSL
Curriculum
Keywords
high and low language
contextual literacy
elements of style
Learning Standards
- Situer l’œuvre dans son contexte en s’appuyant sur les biographies de l’auteur - S’approprier différents éléments liés à la stylistique pour créer un effet sur son destinataire - Améliorer ses textes en ayant le souci de la qualité de la forme et de l’expression
Duration
70 minutes
Language
French
Date Created
Nov 20, 2017

6 records – page 1 of 1.